Oppskrifter

Har du prøvd Vital Nutrients i smoothies?

Dersom du er en av mange som elsker smoothies er et godt tips å tilsette Vital Nutrients i blandingen. Smoothien din blir litt grønnere av farge, søtere og mye sunnere!

Vi i MyRevolution tror på at naturen vet hva som er godt for oss og har derfor utviklet et velsmakende greensprodukt som gir deg som spiser litt lite frukt og grønt en mulighet til å få i deg det du trenger daglig.

En måleskje med greens (5 g) tilsvarer 100 g grønnsaker og inneholder 17 av naturens beste ekstrakter fra frukt, bær, grønnsaker, urter og “supermat” som spirulina og grønn te som er nøye utvalgt, for å støtte en aktiv livsstil og gi optimal helse.

Dersom du synes det er vanskelig å lage gode smoothies har vi følgende tips til deg:

1. Bestem deg for hva slags smoothie du har lyst på og velg en eller to basisingredienser utifra det. Ønsker du å lage en supersunn grønn smoothie, en søt og god bærsmoothie eller en mer dessertaktig smoothie med sjokoladesmak? Ingredienser som er greit å velge mellom er feks grønnkål eller spinat, bær, ananas, mango, banan, gulrot, rødbete, eller det du måtte ha tilgjengelig i kjøleskapet.

2. Tilsett deretter en mild ingrediens som gjør smoothien fyldig, kremete og mettende f.eks banan, rå cashewnøtter eller avocado.

3. Deretter trenger du noe som gir smoothien sødme og friskhet. Tilsett da frukt og bær, eller stevia, dadler, yaconsirup eller kokospalmesukker for deg som vil ha den enda søtere.

4. For at ikke smoothien skal bli for “grøtete” trenger du å tilsette væske. Prøv deg litt frem etter hva slags smak du liker og som passer til ingrediensene du har valgt. Et forslag kan være; nøttemelk, eple- eller appelsinjuice, vann, kokosmelk, avkjølt te eller kokosvann. Begynn med litt væske og øk mengden til du får den konsistensen du vil ha på smoothien.

Dersom du liker en ekstra kald smoothie kan du tilsette isbiter, frossen frukt eller frosne bær. Du kan også fryse ned juice, te, kokos- eller nøttemelk i isterningformer ha disse rett i smoothien.

For en ekstra næringsrik smoothie kan du tilsette Vital Nutrients som nevnt over eller f.eks MyoCollagen, chiafrø, MCT olje (kokosnøttolje) eller andre ingredienser som du liker og som er godt for deg.

Tilslutt kjører du alle ingrediensene i blenderen til du får ønsket konsistens. Juster underveis med væsken, smak til og tilsett litt ekstra søtt dersom du synes det er nødvendig.

Noen ganger er morgenene så hektiske at det er vanskelig å få tid til å lage en smoothie. Vi anbefaler deg da å sette av litt tid en kveld eller en dag i helgen med litt forberedelser. Finn frem det du ønsker at smoothien din skal inneholde og fordel dette i posjonsposer eller bokser.

Bruk gjerne frukt og grønnsaker som begynner å bli litt gamle. De tåler fint å fryses ned og er supert å få brukt opp.  Frys posjonspakkene ned og ta opp en pose av gangen på morgenen og blend.

Da er det bare å lene seg tilbake og nyte!

Anne Farstad
Anne Farstad er daglig leder i MyRevolution og er opptatt av en helhetlig helse gjennom et sunt kosthold og aktiviteter som gir en meningsfull hverdag.