Rygg

ØvelserRygg

Omvendt roing i Redcord

http://www.youtube.com/watch?v=ybl4QMIuEDA Denne øvelsen brukes også som styrketest for jenter i militæret og på politihøgskolen. For å gjøre øvelsen litt lettere
ØvelserRygg

Stående enarms t-bar roing

http://www.youtube.com/watch?v=j3C7OxMM4TY Denne øvelsen gir en mye bedre strekk og kontraksjon i midtre og øvre rygg. Sett enden av stanga i
ØvelserRygg

Rack chins med håndtak

http://www.youtube.com/watch?v=M-Rkwwceotk Variant der vi bruker håndtak for å få en ekstra sterk kontraksjon i latsen. En av de beste øvelsene
ØvelserRygg

Rack chins

http://www.youtube.com/watch?v=eFQoT8fOQNs En av de beste øvelsene for latsbredde. Det viktigste å fokusere på her er at du slipper skuldrene skikkelig
ØvelserRygg

Foroverbøyd latsdrag

http://www.youtube.com/watch?v=HrbrG5kvMWQ En isolasjonsøvelse for latsbredde. Bruk et tau og sett deg så langt bak at du får strekk i latsen
ØvelserRygg

Enarms t-bar roing

http://www.youtube.com/watch?v=hBBZjbkqvYY Denne øvelsen gir en mye bedre strekk og kontraksjon i midtre og øvre rygg. Sett enden av stanga i
ØvelserRygg

Latsroing fra høy kabel

http://www.youtube.com/watch?v=BuoBc1qX1J8 Isolasjonsøvelse for lats. Slipp skulderbladene kontrollert forover og dra eksplosivt bak og ned. Hold kontraksjonen i latsen et kort
ØvelserRygg

Foroverbøyd roing i smith

http://www.youtube.com/watch?v=llfBDkiyJuw Glimrende øvelse for hele ryggen. Sett føttene såpass langt fram at hvis du ikke holder deg fast i stanga